SLOVENIA

12.00.00

Viimeinen tämän vuosikurssin ulkomaanmatka on nyt takana ja koulutkin loppuu ihan just! Mä oon lukiossa oloni aikana ollut neljästi ulkomailla ja viides vielä ens vuonna saattaisi olla mahdollista. En olisi ikinä uskonut, että mulla on tällainen mahdollisuus päästä näkeen Eurooppaa kouluni kautta. Oon todella tyytyväinen tästä mahdollisuudesta, se on avannut mun maailmankuvaa suuresti. Palataanpa kuitenkin nyt mun viikkoon Sloveniassa!
kollaasi1 Me lennettiin lauantaina iltapäivälennolla Helsinki-Vantaalta Slovenian pääkaupunkiin Ljubljanaan, jossa me vietettiin yks yö ennen kuin matkustettiin hieman kauemmas Breziceen, meidän projektikaupunkiin. Meillä oli sunnuntaina aikaa kierrellä keskustassa ja käytiin yhdessä myös syömässä. Ljubljanan rakennukset oli tosi koristeellisia ja kauniita. Meitä suosi ilmat myös koko viikon ja lämpöasteita sunnuntaina oli noin 22 astetta. Päätin laittaa kuitekin vielä farkut jalkaan, koska varjossa ja tuulen sattuessa oli hieman viileämpi.IMG-20150512-WA0013. kollaasi4 Ylemmät kuvat on Bled-nimiseltä järveltä, jossa me vierailtiin koko projektin voimin tiistaina. Meidän tyttöjen ryhmäkuvassa taustalla näkyy myös Alppeja! Maisemat oli aivan uskomattomat ja näkemisen arvoiset. Käytiin samana päivänä myös Ljubljanassa jossa meillä oli ryhmätehtävät ja hetki vapaa-aikaa. Alla olevassa kuvassa on kaikki Sloveniassa olleet projektin jäsenet Suomesta, Espanjasta, Tsekistä, Italiasta ja Sloveniasta. ryhmäkuva kollaasi6 Mä pääsin keskiviikkona käymään mun hostien kanssa myös Kroatian puolella, sillä he asuvat noin 50 metrin päässä rajasta! Oli kiva päästä käymään myös Kroatiassa, vaikka eihän tuo osa maasta, jossa mä kävin, kovinkaan paljoa Sloveniasta eronnut. kollaasi9 Perjantaina päästiin vielä Slovenian suurimpaan kylpylään ja sieltä tultiin yhdeks yöks Suomen porukalla taas Ljubljanaan. Koko viikko oli todellakin kokemisen arvoinen ja oli kiva päästä jakamaan se ihanien Suomityttöjen kanssa!

You Might Also Like

0 kommenttia

Subscribe